capsuni

capsuni

duminică, 15 decembrie 2013

CREME A LA CREME



O noua prajitura ne-a cucerit !
 Este buna, cremoasa, are atat frisca cat si ciocolata si se face foarte usor. Are intr-adevar si ''prafuri'' din comert, dar se mai admite si asa ceva, ca doar nu facem in fiecare zi .
Prajitura am gasit-o pe blogul ''Caietul cu retete'' si cu siguranta va deveni un desert care se va repeta, in mod constatnt, de acum inainte, pe masa noastra.
Cu o mica adaugare, si cu reducerea cantitatilor, fata de cea gasita pe blogul mai sus mentionat, a iesit o bunatate.




Blat:


5 oua
5 linguri cu zahar
1 fiola esenta rom- reteta gasita era fara... in functie de preferinte se poate adauga sau nu
1 plic Creme Ole de ciocolata - Dr. Oetker


Crema:


250 gr. frisca lichida
200 gr. lapte rece
1 plic Creme Ole vanilie

Glazura:


2 linguri cu apa
2 linguri cu zahar
100 gr. unt sau margarina
100 gr ciocolata
2-3 linguri coniac


Blatul:  se separa albusurile de galbenusuri . Albusurile se bat spuma impreuna cu zaharul, pana cand compozitia devine tare si lucioasa. Se adauga galbenusurile, unul cate unul., iar apoi incorporam si plicul cu praful de ciocolata, in compozitie. Se amesteca usor.





Intr-o tava de 23 * 35( am pus eu ), tapetata cu hartie de copt, am pus compozitia aceasta si am dat la cuptorul preincalzit, la 180 grade, pentru 15- 20 de minute... nu se lasa mai mult pentru ca se arde destul de usor.




Crema:  frisca lichida, laptele si plicul de crema se bat bine, pana cand cand compozitia se intareste.


Dupa ce se scoate blatul din cuptor si s-a racit, se intinde deasupra crema.




Pana facem glazura se da la rece blatul.

Glazura:  Se pune intr-un ibric apa si zaharul si se da pe foc. Cand zaharul s-a topit, adaugam, untul/ margarina, bucatile de ciocolata si amestecam pana cand se topesc. La sfarsit punem si cele 2- 3 linguri de coniac. Se lasa la racit.



Dupa ce s-a racit glazura, o intindem peste crema si dam iarasi la rece, sa se intareasca bine ciocolata.

Simplu de facut!
Este mult mai buna a doua zi... se taie mult mai bine, iar aromele se intrepatrund si devine mult mai gustoasa
Noi nu am avut rabdare si am taiat dupa 2 ore, iar gazura nu se intarise foarte bine.

.


A doua zi, arata mult mai frumos!







Un comentariu: